Érdekes, hogy a szallas.hu kínálatában szereplő szegedi szállások közül a cikk írásának pillanatában csak egyetlen panzió vendégértékelése csúszott 8/10 alá. A valóság ennél bizonyára lehangolóbb. Érdekes, hogy a magyar vendégek a pontozáskor, a pozitív tapasztalatok leírásakor meglehetősen nagyvonalúak.
Már csak ezért is érdemes beleolvasni az írásos értékelésekbe, mert ott külön kéri a foglalási rendszer a pozitív és negatív tapasztalatokat. Ez utóbbi is igen beszédes, nem csak a szállás keresők számára, de a szálloda, hotel, panzió tulajdonosoknak is érdemes és hasznos olvasgatnia. Ugyanakkor ezeket a negatív kritikákat is kellő fenntartásokkal kell kezelni, mert bár a klasszikus mondás szerint a vendégnek mindig igaza van és ezt nem célszerű tőle elvitatni, azért gyakran nincs, vagy teljes mértékben nincs igaza. Ezt a szállásadók nem túl jól viselik, gyakran nem is válaszolnak a szerintük igazságtalan kritikákra, vagy néha úgy reagálnak, hogy jobb lett volna, ha inkább meg se szólalnak. Egy barátságtalan, kioktató, kimagyarázós válasz nagyon sokat tud ártani, attól függetlenül, hogy kinek van/volt igaza.
A nagy számok törvénye alapján persze egy tucatnyi értékelés átlaga már elég megbízható képet ad az adott szállás milyenségéről.
Nagyon fontos jelzőszám az ár/érték arány. Nem lehet ugyanis egy szálloda, panzió milyenségét, minőségét önmagában megállapítani (kivéve persze az olyan jogos elvárásokat, mint a tisztaság, a korrekt, megfelelő bánásmód, kiszolgálás, stb. melyek árkategóriától, csillagok számától függetlenül joggal elvárhatóak).
Viszont nyilvánvaló, hogy nem várhatjuk el ugyanazt a színvonalat, minőséget egy tízezer forintos külvárosi panziótól, mint egy belvárosi, négy csillagos, harmincezer forintos hoteltől.
A szegedi és vélhetőleg az ország más városainak szállodatérképe alaposan átalakult, konkrétan sok új színvonalas hotel, panzió épült az elmúlt években. Ezzel együtt talán elsősorban a régebbi, kisebb panziók, szállodák forgalma némiképpen visszaesett. A szállásadók jelentős hányadát már az autópálya Szegedet elkerülő szakaszának átadása is érzékenyen érintette, hisz a korábbi városon átmenő nemzetközi forgalom a vendégéjszakák számának visszaesését is jelentette.
Ennek ellenére még a korábbi szobakínálat megtöbbszöröződése mellett is gyakori, hogy kiemelt szegedi események környékén szinte lehetetlen a városban és környékén kiadó szobát találni.
Ez pedig jól szemlélteti azt a problémát, hogy a város idegenforgalma egy-két éjszakás, erősen szezon és eseményfüggő.
Bár ez a cikk hangsúlyozottan a szegedi szálláshelyekről szól, a megállapítások általános része nyilvánvalóan érvényes a teljes magyar szállodaiparra.